teisipäev, 5. juuli 2016

Minu FiguraGen Weight geenitesti tulemused.



Sain täna siis lõpuks kätte ka oma FiguraGen Weight geenitesti. Ma printisin selle välja ja andsin kõigepealt oma emale lugeda. Tema kommentaar oli, et see on ju nii ümmargune jutt. Et seda juttu võiks absoluutselt kõikide kohta kirjutada. Vaatasin siis ka üle, mis seal kirjas on. Midagi üllatavat ma sealt ei leidnud. 



Ühesõnaga minu kaalutõusu tekitab rasvarikas toit ja süsivesikuid ei tohiks ma kohe kindlasti oma toitumises piirata. Tüüpiline toitumisnõustajate jutt. Kõik oleks ju väga tore, kui see kõik ka minu peal toimiks. Võin julgelt öelda, et enamus Eestis tegutsevatest toitumisnõustajatest ja/või toitumiskavade koostajatest räägivad sedasama juttu. Tean mida räägin, kuna mul ongi reaalselt olemas enamus Eestis tegutsevate toitumiskavade koostajate kavad. Olen kunagi olnud paaris Facebooki kaalulangetajate grupis. Eks sõbrunesin seal paljudega ja nii olengi saanud näha ka teiste kavasid. Ka ma ise olen oma elu jooksul nii mõnegi toitumiskava ostnud ja nende järgi ka toituda püüdnud. Paraku pole neist ükski tulemust andnud. Ma olen pidevalt näljane. Mind vaevavad igasugused isud ja lõpuks olen lihtsalt loobunud. Kas ma närin õelusest mõne kõri läbi või lõpetan ja söön üle hulga aja lõpuks kõhu täis. :D 



Nagu mulle sealt geenilaborist öeldi siis selle geenitesti järgi ei saa teada minu haigustest ja need toitumissoovitused on tehtud lihtsalt nende 5 proovi järgi. Minu puhul on aga üsna määrav see, et mul on krooniline autoimmuunne kilpnäärme põletik ja oma toitumises pean ma lähtuma siiski sellest. Mulle väga sobis AIP toitumine. Olen ju peaaegu 20 aastat vahelduva eduga, rohkemal või vähemal määral üritanud kaalu langetada ja selle ajaga ära proovinud misiganes toitumiskavad. Aga alles AIP toitumisel olles kadus mul ära magusaisu, polnud enam õhtuseid isusid, ei tundnud kordagi nälga, tuju oli hea, energiat oli piisavalt. Ja mis põhiline, minu proovid paranesid vähema kui kuu ajaga niivõrd, et mu igapäevast L-Tyroxin-i kogust vähendati. Ja ka kaal langes väga kergelt. Aga selles toitumises võis süütundeta süüa rasvast ja kuna süsivesikuid oli piiratult siis kadus ka isu pidevalt midagi magusat põske pista. Nii, et risti vastupidi sellele, mida geenitest soovitab. 




Mis sportimisse puutub, siis geenitestist selgub, et ega sellest mingit väga olulist abi kaalulangetamisse polegi. Mida ma teadsin juba enda kogemuste põhjal niigi. Ma arvan, et see 4-5 korda päevas ca 35 minutit kiirkõndi päevas on täitsa ok ja rohkem rapsima ei kavatsegi hakata. :D 

Mis isusse puutub, siis see vastab küll tõele. Makaronidest ja kartulist ma kõhtu täis ei saa. Õige varsti on jälle kõht tühi ja nälg näpistab, nagu pole teab mis ajast midagi hamba alla saanud. Kui aga ühe lihatüki ära söön on kõht tükiks ajaks täis ja ei kipu midagi vahepeal näksima. 



Minu puhul ei toimi see 5 korda päevas söömine ka. Kui ma just makarone ei söö. Neid võiks vabalt ka 10 korda päevas süüa ja ikka tunnen, et polegi nagu midagi saanud täna :D 



Vot selline geenitesti tulemus siis. Mida siis nüüd teha? Hakata toituma geenitesti soovituste järgi või süüa edasi AIP ja LCHF põhimõtete järgi, mis minu puhul on juba ennast tõestanud, et toimib? 


2 kommentaari:

  1. Suur aitäh jagamast! Arvasingi, et see test üks ümmargune jutt ole.

    VastaKustuta
  2. Ma kopeerin siia mõned kommentaarid, mis on selle geenitesti kohta kirjutatud kunagi. Minu arust annab üsna selge vastuse:
    Vabalt võib olla, et testivad riski kaalutõusuks, aga kaalutõusu põhjuseid (neil kellel on sarnane geen ja kaalutõus) tõlgendavad valesti, vastavalt praegusele meinstriimparadigmale - et kui kaalutõus, siis kindlasti liigse rasva söömisest. Vaevalt et keegi on selle riskigeeniga inimgruppi testinud vastavalt süsivesikuvaese ja rasvavaese dieediga, et siis kumb õieti rasvuma paneb.

    Minu teada põhinevad need geenitestidele tuginevad toitumissoovitused uuringutele, kus rasvavaest süsivesikuterikast dieeti võrreldi rasvarohke süsivesikuterikka dieediga. Aga süsivesikutevaest dieeti (mis on LCHF PÕHILINE joon) pole eriti uuritudki. Nii et kui test annab teile soovituse rasvu vältida, siis tuleb sellest aru saada nii, et koos suure hulga süsivesikutega on rasva tarbimine teile kahjulik.

    Ja niipalju võin nende õigustuseks öelda, et mulle öeldi ka telefonis, et see geenitest ei näita inimese haigusi. Aga on ju teada, et toitumisel ja haigustel on omavahel seos. Inimene võib ennast kas haigemaks süüa või vastupidi hoopis tervendada. AIP toitumise kohta on eestikeelset infot veel üsna vähe. Samas on inimesed oma autoimuunhaigused selle toitumisega korda saanud. Ka minu näidud ju paranesid ja koguni nii palju, et mu rohukogust vähendati.

    VastaKustuta