laupäev, 24. september 2016

Polar Loop aktiivsusmonitor.



 2014 aasta aprillis reklaamiti Sky Plusis Polar Loop aktiivsusmonitori. Kivisaar jt said seda mõnda aega katsetada ja no reklaami oskasid nad sellele tootele küll mega hästi teha. :D Kui mina lõpuks reklaami õnge läksin oli terve Eesti sellest tootest tühjaks ostetud. Aga just siis otsustasin mina see toode maksku, mis maksab omale sünnipäevakingiks (sünnipäev on 29.aprillil) saada. No ja kui ma endale midagi pähe võtnud olen, siis mu süda enne ju rahu ei anna kui asi käes :D Lõpuks leidsingi Digizone poest veel mõned allesolevad Polar Loop aktiivsusmonitorid. Loomulikult ei jokutanud ma siis enam kaua ja tegin ülekande  neile ära ja saingi toote sünnipäevaks kätte. Nagu olingi omale eesmärgiks võtnud. :)

Polar Loop aktiivsusmonitor.. Foto: netist. 

 Ja siis avastasin, et kui juba, siis juba ja ilmtingimata on mul vaja ka selle tootega sobituvat vööandurit, et maksimum saada. Mõeldud, tehtud. Sain omale ka vööanduri. 
Polar Loopiga sobituv vööandur H7. Foto: netist.

Praeguseks on müügil juba täiustatud toode Polar Loop 2. Näiteks uuem versioon mitte ei kuva kellal teadet, et oled liiga kauaks istuma jäänud ja aeg oleks ennast liigutada, vaid annab sellest teada ka vibreerimisega. No seda juba kindlasti maha ei maga :D Ja müügil on ka swarovski kristallidega kaunistatud mudel, mis näeb tõesti välja pigem juba efektse käevõruna, kui tavalise spordikellana. Aga täpsema tootetutvustuse saab siit


Polar Loop Crystal. Foto: netist. 
 Loomulikult hakkasin nii kella, kui ka vööandurit kohe aktiivselt kasutama. Nagu uute asjadega ikka. Alguses on ju vaimustus suur. :D Ja siis hakkasid tasapisi ilmnema selle toote puudused/miinused. :(

 Kõigepealt unustasin ma kogemata õhtusest pesust tulles selle kella omale uuesti käe peale tagasi panna. Hommikul avastasin, et öö läbi kummutil olnud kell oli suutnud ööga iseseisvalt 327 sammu teha. No johhaidii. Millistest õigetest andmetest me sel juhul üldse rääkida saame? Toode näitab Rakvere aiateibaid mitte reaalset aktiivsust. 
 Lisaks avastasin, et päev läbi linnas ringi kõndides polnud mul päevast aktiivsust praktiliselt ollagi, sest sama käe otsas, kus oli kell oli ka raske kott ja tänu sellele oli mu käe liikuvus praktiliselt 0. Ühesõnaga sama hästi oleksin ma võinud päev otsa diivanil pikutada, küpsisekauss kõhu peal :D 
 Ka olin märganud, et kõiki toote tutvustuses olevaid omadusi minu tootel küll polnud. Näiteks reklaamiti toodet, et see loendab ka läbitud vahemaad ja päevast aktiivsust protsentides. 
 Hea nali oli ka sellega, et nii aktiivsusmonitor, kui ka vööandur on mõlemad veekindlad aga kui sooviksid seda sihtotsarbepäraselt kasutada, ehk siis näiteks ujudes kasutada, siis lutsu viskamiseks sobivad need tooted paremini. :D  
 Loomulikult võtsin Mefo-ga (toote maaletooja ja garantiiremondi teostajaga) ühendust ja uurisin neilt milles asi. 

Vastus võttis mu ikka korralikult tummaks:


Meie tehnik andis ülevaate :
Polar Loop ei ole sammulugeja!
Loobis on andurid mis fikseerivad iga käe liigutuse ja olenevalt suunast, kiirusest, jne liigitab need vasavaks tegevuseks, mille järgi arvestab teie kehalist aktiivsust. Näiteks kui te pesete akent ja Loop on käe peal, võite kohal seistes saada hulgaliselt samme kirja. Või seistes on käeline tegevus mitte eriti aktiivne, liigitatakse tegevus istumiseks.
Videos ei näidata protsente Loobi peal vaid need kuvatakse kõrvale. Hetkel veel protsendi näitu ei kuvata, aga see võib kunagi lisanduda.

Polari kodulehel on eesti keelne kasutusjuhend saadaval.

Johhaidii!!! Ja mida me saime tootetutvustusest lugeda? :D Loendab samme. Aga mida ta tegelikult loendab? Hoopis käe liikuvust. Reklaamivad üht aga reaalne tegelikkus on hoopis midagi muud. :(
Ja veekindluse kohta sain sellise vastuse:


Tere Eda,
Kasutusjuhend on kodulehel üleval ( Polari lehel ), tootetugi läheb küll inglise keelse lehe peale, kuid sealt tuleb valida Eesti keel ja siis saab juhendi kätte.
Loobiga võib küll ujuda aga Bluetooth signaal vees ei levi, seega pulssi näe. H7 saadab välja nii Bluetooth kui ka analoog signaali, seega analoog kellaga (näiteks ka WM 42) saab ka ujudes pulssi vaadata.

Vööandur tuleb lahti võtta sellepärast, et niikaua kuni kummipael on niiske töötab ka andur ja patarei kulub.

 Selgituseks niipalju, et olin kunagi omale ühe Polari spordikella juba soetanud ja justnimelt WM42-e. See kell oli mõeldud spetsiaalselt kaalulangetajatele. Premeerib koguni sind karika ja võiduka heliga kui oled oma eesmärgi saavutanud. Igati motiveeriv. Nii, et väga asjalik toode aga millegipärast seda enam tootmises pole. 
 Vajadusel saaksin seda kella ka kasutada, sest vaatamata sellele, et on iidvana on ta endiselt töökorras. Välja näeb lihtsalt liiga kobakas ja mehelik.
  Aga siiski. Palju aastaid vana mudel osutus asjalikumaks, kui uuem versioon. Nii, et mis sellest veekindlusest siis tolku on, kui signaal vees ei levi ja ujumise ajal seega pulssi ei näita? :D WM42 näitab pulssi igal pool ja isegi vana vööanduriga. 

Polar WM42. Foto: netist.

 Muide ka sellest polnud mitte kuskil tootetutvustuses kirjas (vähemalt toona mitte), et mõistlik oleks andur kummivöö küljest lahti ühendada, kui toodet parajasti ei kasuta. Kui poleks ise küsima hakanud, siis ei teaks siiani :D 

Lisaks ootasin ikka väga kaua neid toote omadusi, mis justnagu peaks tootel juba olemas olema, aga mida polnud, seda polnud. Minu küsimise peale sain sellise vastuse:

Tere

Sellele tootele olid need omadused planeeritud jooksvate uuendustena peale laadida. Kasutusjuhendi valmimise hetkeks ei olnud tootjal teada, millal need ja veel teised omadused allalaetavaks tehakse.
Plaanide järgi peaks distantsi mõõtmine (lisaks veel une analüüs) olema kasutatav veebipäevikus mai jooksul ja Androidi telefonis juunis.
Apple telefonis on need funktsioonid juba jaanuarist olemas.


Lahe, mis? Tootjad alles plaanisid need omadused tootele lisada aga reklaamiti juba, kui toodet millel on need omadused olemas. Ootasin juuni lõpuni ehk siis 2 kuud ja võtsin uuesti ühendust, et no millal siis lubatud omadused tootele lisatakse :D

Tere
Tänan saadetud kirja eest.
Polar  vebirakendus Flow on arendusfaasis (beta) ja pidevalt muutuv. Häälestamist jatkub nähtavasti rohkem, kui algselt osati plaanida.
Polar Loop ja Flow rakendus pakub palju uudseid ja nutikaid analüüse ja omadusi. Teepikkuse kuvamise lisamine veebis oleks üks mitmete teiste suurepäraste omaduste hulgas. Usun, et ka praegu leiate abi ööpäeva aktiivsuse, une kestuse ja kvaliteedi ning pulsipõhiste treeningute analüüsist. Loodan, et teepikkuse puudumine ei riku kogu seda kasulikku tagasisidet, mis juba praegu kasutatav on. Teepikkuse lisamine on plaanis ja veebis isegi selleks koht olemas. Ma ei tea täpset kuupäeva, millal see aktiveerub.

 Ühesõnaga ole rahul sellega mis on ja oota aga ikka edasi. 
Vähemalt olid nad nõus mu kella garantiiremonti vastu võtma ja seal vahetati kella sisu ära. Pärast seda pole mu kell õnneks kapi peal liikumatult olles enam samme lugenud. :D Nii, et mingi kala mul mu kellaga ikkagi oli aga selle asja sain õnneks korda. Nüüdseks näitab vähemalt käe liigutamist õigesti (aga kui kõnnid või jooksed, siis käsi ju liigub vastavalt sellele siis kas jooksed või kõnnid, aktiivsemalt või rahulikumalt). Loogiliselt võttes siis polegi väga kurb, et konkreetselt samme ei loe. Aktiivsusest saab ikkagi aimu. Ma ei mäletagi enam täpselt millal lõpuks seda neetud läbitud vahemaad näitama hakkas. Aga liiga kaua võttis see aega küll :D Nüüdseks toimib aga nii nagu reklaam lubas.

 Loomulikult kasutan kella vahelduva eduga siiani (vahepeal unustan lihtsalt peale pesu tagasi käele panna ja suvel palavaga ma öösel ei kasutanud).
 Esiteks on ta ainus kell, mis ei tekita mul allergiat. Üldjuhul ei saa ma ühtegi muust metallist kelli/ehteid vms üldse kanda ilma, et mulle jõledalt sügelevaid ville ei tekiks. Polar Loopi saan aga rahumeeli ööpäev läbi kanda ja ei märkigi allergiast. 

 Teiseks on siiski põnev oma aktiivsusel silm peal hoida. Ja päris asjalik on, et ta tuletab ka meelde, et aeg oleks ennast nüüd natuke jälle liigutada, kui liiga kauaks istuma oled jäänud (pikali olles ta õnneks pole mind liigutama sundinud :D) Praegusel töökohal saan oma päevase normi "lõdva randmega" täis.

Üks näide minu päevasest aktiivsusest. Foto: erakogu.
 Nagu juuresolevalt pildilt näha siis päevas tuleb keskmiselt 18 000 sammu. Ja vahepeal liigutan nii kiiresti, et aktiivsumonitor registreerib selle, kui jooksmise. Konkreetsel päeval siis 24 minutit jooksmist lausa. Kokku seega üle 11 km päevas. Kaloreid põletab sellise aktiivsuse juures 2738 kcal. Ühtegi pikalt istumise hoiatust ma sellise töö puhul ei saagi saada. Nii, et see on 0 registreeritud. Ainult vabadel päevadel olen vahel oma hoiatuse kätte saanud :D 
 Päevast aktiivsust protsentides näitab keskeltläbi 180-215 % olenevalt päevast. Nii, et pole paha, mis? :P Ainult, et kuna mu kabinett asub teisel korrusel siis see pidev üles alla treppidest lidumine hakkab vaikselt juba tervise peale. Jalad, põlved ja puusaliigesed on hakanud rahulolematust näitama. Nõuavad pisut rahulikumat elustiili. Noh surmani seda tööd nagunii teha ei suudaks. Eks vaatan kuidas tervis vastu peab. Kui jalad minuga koostööd enam pikalt nii jätkata ei taha, siis tuleb uus ja rahulikum töö lihtsalt vaadata. 
 Ja nagu näha siis magan öösel ca 8 tundi ja 32 minutit. Peale sellist tööpäeva magan tõesti, kui surnu. Praktiliselt täiesti rahulik sügav uni. Kella 6 ajal hommikul on kell mingit siplemist korra registreerinud. Ma vaid imestan, et sellise ilusa tudumise peale on ta 79% restful sleep-i vaid registreerinud. No minu mõistes võiks see küll vähemalt 95 % olla :D No ju siis ei tohiks mingit siplemist üldse olla, et veel paremat tulemust saada. 

 Lisaks olen oma nutitelefoni tõmmanud ka Polar Flow äpi. Mobla on aga inimesel ju kogu aeg kaasas. Nii, et vajadusel saan kerge vaevaga kõigel silma peal hoida. Näeb kõike sama, mis arvutistki. Eriti mugav, kui kasutada ka vööandurit. Siis registreerib toode selle trennina. Näeb oma pulssi jms otse moblast. Ise sünkroniseerib andmed moblasse. Eraldi midagi väga näppima ei pea. 

Polaw Flow mobla äpp. Foto: netist. 

 Ja no loomulikult on arvutis sama asi. Sest USB juhtmega tuleb kella siiski vähemalt ülepäeviti (kui kella tihti vaatad ja näpid) laadida ja siis sünkroniseerib ta ka kõik andmed. Sealt siis oma aktiivsuse kohta pildi saingi. 

 Kokkuvõttes peale kõiki algseid raskusi on toode siiski kasutatav ja on siiski lahe, et selline vidin on välja mõeldud. Teistel firmadel on ka analoogseid tooteid. Eks nad on laias laastus enam vähem samaväärsed. 
 Kas või milliseid tooteid teie olete kasutanud ja kas olete rahul olnud? 


10 kommentaari:

  1. Vähemalt uues tootetutvustuses on infot pisut uuendatud: "Sammud ja teepikkus -
    Loeb sinu päeva jooksul tehtud samme ning arvestab nende põhjal läbitud teepikkuse. Samme hinnatakse randmeliigutuste sageduse, intensiivsuse ja regulaarsuse põhjal." Vähemalt on nüüd selgitatud, kuidas toode neid "samme" loendab.

    VastaKustuta
  2. Polar tundub veel suht ok olema Garmini kõrval. Soetasin Garmin Forerunner 235, kui oled ehk mu blogist lugenud, siis väga rahul ma sellega ei ole. Ok, sammusid isegi loendab normaalselt suht, aga pulsikellaga võiks kohati lutsu visata. Lisaks, uuendused, mis ühe vea parandavad, 10 uut tekib asemele :D Muidu sammude lugemise kohta jääb tiba vastuse võlgu, kuidas loeb. Kui käsi paigal, loeb vist ikka. Ka ole tassinud kella lihtsalt spordikotis ja välja võttes, oli ilusti sammusid lugenud. Ju mingi gps teema, et läbitud vahemaa ja siis selle arvelt kuidagi arvestab.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen siit sealt lugenud/kuulnud, et Garmini kiidetakse väga. Aga nohh mina vist ei suudaks, kui pidevalt mingid jamad on. Aga pulssi mõõdab Polar Loop küll ilusti. Välja arvatud ujudes :D Selle eest on veekindel. Seega paduvihmaga võib ka jooksmas käia :D Aga ma polegi sinu postitust Garminist lugenud. Lähen kohe otsin üles :P

      Kustuta
  3. Facebook kuvas just Polar Loop pakkumise. Pole paha hind hetkel. Lisaks on päris põhjalik tootetutvustus: https://www.shoppa.ee/p/polar-aktiivsusmonitor-loop-2/4108827

    VastaKustuta
  4. Kui ostaks Polari, ostaks pulsikell.ee (com?!) kaudu. Seal ma alati meeldiva ja kiire suhtluse osaliseks varasemalt saanud. Garmini oleks ka pidanud esundusest ostma ja mitte edasimüüjalt. Taas kord, kiirem suhtlus, vähem jamasid

    VastaKustuta
  5. Tegelikult oli Digizone ka Polar Loop-i edasimüüja aga teenindus oli neil kiirem. Vähemalt mina jäin rahule. Kuigi üldjuhul jahh on mõistlik otse maaletoojalt osta.

    VastaKustuta
  6. Juba garantii mõttes on asjalikum mujalt osta. Mul nt Hawaii Expressigagi tegu oli, et garantiisse saata kell ja siis läks niiiiii kaua aega läbi nende.

    VastaKustuta
  7. Mida nad siis jokutasid? No jah mul igasugused kogemused puuduvad Hawaii Expressiga.

    VastaKustuta
  8. No oligi, et näiteks, kui kirjutasin Garmini esindusesse, siis öeldi, et oleks ma neilt kella ostnud, oleks pikema jututa ringi vahetatud. Aga kuna sealt ostsin siis suhtelsin nende ostujuhiga? äkki ja algul pikalt laialt pidin selgeks tegema, et see kell on napakas! Lõpuks võttis siis mult kella ja saatis garantiisse. Kuu aja pärast saingi uue kella Garmini poolt. Oleks otse Garminiga tegu olnud, oleks vaid mineku- tuleku vaev olnud ja lihtsalt uue saanud

    VastaKustuta
  9. Hmm. See ju puhtalt Tarbijakaitse teema juba. Edasimüüjad peavad samamoodi ilma jututa asja garantiiremonti võtma. Minul tegelikult Digizone võttis kohe mu Polar Loop-i garantiiremonti, kui ütlesin neile, et asi pole õige ja kapi peal liikumatult olles toode ikka samme loendada ei tohiks. Oligi vigane ja kellal vahetati kogu sisu ära. Peale seda on kõik ok olnud.

    VastaKustuta