teisipäev, 24. jaanuar 2017

Liha "lõõts".



 Seda põnevat retsepti jagati Facebookis. Tegu on vene retseptiga. Originaalretsept asub siin. Kuna tegu on venekeelse retseptiga, siis tõlgin originaalretsepti ära.


Liha "lõõts" Foto: sovkusom.ru lehelt.

Vaja läheb:
MARINAADIKS:
1 spl sidrunimahla
1 spl sinepit
3 spl sojakastet
2 spl õli

LIHA:
200 g juustu
1 kg sealiha (vali ilus piklik tükk)
200 g šampinjone
2 tk tomatit
3 küünt küüslauku


Valmis liha "lõõts". Pilt: sovkusom.ru videost.

Valmistamine:

1. Segage kokku sidrunimahl, sojakaste, sinep ja õli.
2. Võta sealiha ja lõika liha viiludeks nii, et ca pool sentimeetrit jääb lahti lõikamata. See tähendab, et lõpuni liha viiludeks ei lõika. Tekib "lõõts". 
3. Võta toidupintsel ja pintselda marinaad korralikult kõikide viilude vahele ja peale. 
4. Lase lihal marinaadis külmkapis seista ca 10 tundi. 
5. Lõika tomat, juust ja šampinjonid viiludeks.
6. Tükelda küüslauk väiksemateks tükikesteks. 
7. Aseta iga lihaviilu vahele tomativiil, juustuviil, mõned šampinjoniviilud ja purustatud küüslauku. 
8. Mässige liha korralikult fooliumi sisse ja küpsetage 200 kraadi juures 50 minutit. 

Valmistamisõpetus videona siin: 



 Aga nagu minu puhul ikka, siis mina ei valmista peaaegu kunagi toitu päris täpselt retsepti järgi. Mina võtan retsepte ideena ja valmistan toidu olemasolevatest toiduainetest ja seega on üldjuhul minu valmistatud toit originaalretseptist pisut erinev. Ka oli minu lihatükk peaaegu poole väiksem ja seega pidin ka muid koguseid pisut muutma. Minu versioon antud toidust siis selline:


Dijon sinep. Pilt: netist.
Hele sojakaste. Pilt: netist.

Vaja läheb:
tükk ilusat piklikku sealiha 640 g
sidrunimahla (minul on külmutatud sidrunimahl jääkuubikukottides) 2 kuubikut ehk 15 g
sinep 1 spl ehk 20 g
sojakaste 2 spl ehk 35 g
oliivõli 1 spl ehk 15 g
tomat 1 tk ehk 107 g
10 viilu juustu ehk 97 g
küüslauk 1 küüs ehk 2 g

Valmistamine:
 Vaata originaalretsepti. Valmistamine on sama. Minul vaid puudusid šampinjonid. 


Liha "lõõts" värske salatiga. Foto: erakogu.

MINU KOMMENTAAR:
 Et liha pehmeks küpseks on vaja liha fooliumiga katta. Aga minu soovitus oleks liha mitte nii kõvasti fooliumisse mässida, vaid asetada liha küpsetusnõusse ja katta esialgu ca 50 minutiks liha fooliumiga kinni nii, et foolium liha vastu ei puutuks. Minul oli osa juustu fooliumi külge sulanud ja sealt teda enam kätte ei saa. Ja, et liha krõbedam saaks, mitte nii kahvatu välja ei näeks, siis eemaldada 50 minuti möödudes foolium täiesti ära ja küpsetada veel ca 15 minutit, et liha pealt ka krõbedama kooriku saaks. 


Head isu!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar